het is bijna zover...! - Reisverslag uit Sevenum, Nederland van Marjolein Vermeeren - WaarBenJij.nu het is bijna zover...! - Reisverslag uit Sevenum, Nederland van Marjolein Vermeeren - WaarBenJij.nu

het is bijna zover...!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

20 Augustus 2013 | Nederland, Sevenum

Over drie weken ben ik in hartje Londen, twee jaar wonen en studeren helemaal in het centrum van deze metropool! Na een jaar van voorbereidingen komt het steeds dichterbij, maandag 9 september zal ik vertrekken met de trein vanuit Brussel naar Londen St Pancras International train station, vanuit daar is het 1,5 mijl langs de 'ring' naar Ashwell House, het studentenhuis waar ik zal wonen. 1,5 mijl de andere kant op ligt het conservatorium: de Royal Academy of Music, aan de rand van het grote Regent's Park, waar ik de komende twee jaar zal gaan studeren als master student fluit.

Dit is een droom die nu zal uitkomen, maar zoals ik al schreef is hieraan heel veel voorafgegaan: zo moest ik me vorig jaar rond deze tijd al aanmelden op de Academy voor de audities; ik had een week met proeflessen in November om te onderzoeken van welke docent ik het liefst les zou willen hebben; de audities waren al begin december (dus 9 maanden voor de start van het schooljaar), er waren heel veel aanmeldingen (3 dagen met alleen maar fluitaudities voor slechts enkele nieuwe opleidingsplekken) en dus was er een strenge selectie met twee auditierondes en een interview; in januari ontving ik (tot zeer grote vreugde!!) het definitieve bericht dat ik was aangenomen in de master! Het afgelopen halfjaar heb ik mijn uiterste best gedaan om naast mijn afstuderen in Tilburg ook mijn vervolgstudie financieel mogelijk te maken: het uitzoeken van fondsen waarvoor ik in aanmerking kwam; uitgebreide papieren aanvragen schrijven en opsturen voor de gestelde deadlines; selectiegesprekken; weken/maanden geduld hebben en afwachten op de uitkomst; en uiteindelijk ook enkele feestelijke uitreikingen van beurzen waarmee ik nu (in combinatie met een lening bij DUO) in staat zal zijn om de opleiding en de kosten voor levensonderhoud in het dure Londen te betalen.

Vanaf 10 september heb ik 4 dagen introductie en vanaf 16 september starten de lessen. We vliegen er meteen vol in want op de derde schooldag moeten alle houtblazers al auditie doen voor een plek in een van de orkestprojecten op de Academy. Vlak voor de vakantie kreeg ik al een repertoirelijst doorgestuurd met de stukken die ik daarvoor moet instuderen, de toon is gezet!!

De resterende drie weken in Nederland gebruik ik om alle spullen op te ruimen en in te pakken en vooral nog eens af te spreken met vrienden voordat ik naar Londen vertrek en het iets lastiger zal zijn om af te spreken. Gelukkig bestaan er tegenwoordig middelen als skype en whatsapp waardoor je via internet elkaar toch nog redelijk eenvoudig op de hoogte kunt houden van vanalles :)

Ik heb er in ieder geval heel erg veel zin in en kijk enorm uit naar het nieuwe avontuur in Londen!

  • 20 Augustus 2013 - 16:36

    Rene:

    Marjolein, Veel succes. Leuk dat je ons op deze manier op de hoogte wil houden. Werkt zeer goed.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 20 Aug. 2013
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 55541

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 04 Juli 2015

Royal Academy of Music, London

19 Februari 2018 - 30 November -0001

Göteborgs Symfoniker

Landen bezocht: